Alla inlägg under juli 2015

Av Anna - 5 juli 2015 23:16

Jag läser mina tidigare inlägg och tänker "Herregud, var jag verkligen så nere?". Svaret är ja, jag var verkligen det. Längst ner på lägsta botten. Det tog två kg mer (till 75 kg) och en fullständig idiot till kollega för att tippa över till "Fan heller" sidan. Nu är jag nere på 65 kg, och mår toppen. Tyvärr är det fortfarande alldeles för mycket vikt för min hälsa så jag måste ner 6 kg till, 6 kg fett alltså. För att komma ner på en fettprocent som är hälsosam (enligt dagens riktlinjer). Musklerna får väga hur mycket de vill.


Det är över 1 år sedan jag kom ner till 65 kg och sen dess har jag stått still. Rör mig inte ett skvatt, snarare har jag gått upp lite. Så nu är jag tillbaks här igen. För att testa om det går bättre att skriva av sig den här ggn, när jag inte mår så dåligt. När jag inte blir depprimerad av att skriva. När jag bara försöker hitta den där motivationen igen, för den har flugit ut genom fönstret. Den försvann som över en dag när jag insåg att jag gått ner 10 kg på bara ett drygt år. Sen började jag proppa i mig mat igen, onödig mat. Jag vill inte säga onyttig (även om den är det oxå), utan den är onödig. Jag behöver inte äta den, jag är inte hungrig.


Det är som en väninna sa till mig (och har för mig att hon citerade någon): "You're having a party in your mouth". Vilket är helt sant, det är precis det jag har. För att undvika att känna mig uttråkad. Hur i hela friden gjorde jag när jag inte hade sociala medier och vägde 55 kg?


Jag har försökt ge mig själv mål att följa, men det har inte funkat överhuvudtaget. Så nu tänkte jag prova en annan teknik. I en månads tid (för det är ju inte särskilt lång tid) ska jag försöka mig på olika projekt som sträcker sig i en vecka. Bara en vecka. Och så får jag se hur det går. Nästa vecka ska jag ta en veckas ledighet från sociala medier. Inte från sms och sånt, utan FB, instagram, etc. Jag antar att jag kommer sitta här och skriva väldigt mycket. Jag har bestämt mig för att bloggen inte ska räknas dit, för den är min outlet.


Vi får se hur det går.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

För 3 år sedan vägde jag 58 kg. Nu väger jag 73 kg. Det är 15 kg på 3 ynka år. Jag mår inte bra och min kropp mår inte bra, men ändå kan jag inte komma mig för att gå ner i vikt. Jag bara vräker i mig mer och mer och går upp ännu mer. Kanske det här kan h

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards